21 Mayıs 2013 Salı

Öyle umursamaz olurum ki aynadaki aksinden şüphe edersin...

Hayatımızı koşullar şekillendirir. Siz ne kadar pozitif olursanız olun, negatif bir girdabın içine çekecek bir kutup vardır birilerinin elinde. Öyle ki elinde mıknatısıyla bekler o birileri...

Elinden geldiğince iyi olmaya çabalarsın, bazen susar sessiz kalırsın ama olmaz tatmin olmaz karşındaki. Mıknatısını çıkarmıştır cebinden bir kere... İllaki çekecektir yanına, olmazsa olmazdır girdaba kapılmak. Kaçarken yakalar ayak bileğinden, metrelerce sürüklenmeyi göze alarak. Varsın yoksun kötü ol diye elinden geleni ardına koymaz. Bir evliya edasıyla yaklaşsan bile nafile yaranamazsın. Takmıştır bir kere 'kötü olmasını istiyorum bitti' demiştir içinden. Neden olur bilinmez henüz bunu çözemedim. Çözen varsa dinlemek isterim neden kaynaklandığını. 

Birde söylediklerinizi dinlemeyen, görmezden gelenler vardır. Yok sayılmak kötüdür, acıtır insanın içini... Bunu yapmak maharet ister, bencil bir yürek, yüksek bir ego ve kibir olursa tamamdır. Ha birinin olup diğerinin olmadığı durumlarda olur, öyle de güzel olur, öylesi de olur. Herşeyi bilir böyleleri, daha ağzınızı açmadan söylediğinizi tahmin eder, bilirler. 'Ciğerini okurum ben senin' tavrı en belirgin özellikleridir lakin bir halt bilmezler. Bilmediklerinin farkında olamayacak kadar gafildirler. Ne var ki can sıkar, can yakar... 

Sabır en büyük erdemdir, vicdan en adil mahkeme... Beklersin sabrın sonunda selametin gelmesini. Göz kaçırır, kafa çevirir, selam esirger, hal hatır sormaz, üstüne gelir, dener, sınar seni... 

Ama bazen dayanamaz yüreğin, aldanırsın gafile, insansındır. Canın acır, acıdığı kadar acıtmak istersin yapmazsın yinede.. 

Benimde içimde böyle bir sabır var. Bu sabırla bekliyorum, dayanmaya çalışıyorum. Duyduklarımı duymamazlıktan geliyor, gözlerimi kapıyorum bana yapılana... üç maymunu oynamaktan yüreğim daralsa da, kırılsa da dayanıyorum. Herşeyi bir anda haykırıp rahatlamak aklımdan geçmiyor değil zaman zaman. Ama yapmıyorum. Bir mükafatı olmalı diye düşündüğümde olmuyor değil. Yine de susuyorum. Değiştiremediğim ölçüde değişmeyi planlıyorum. Mesela umursamaz olmayı düşünüyorum. Yapamaz mıyım? yaparım elbet. Öyle bir yaparım ki, öyle bir yok sayarım ki aynaya bakarsın, aksinden şüphe edersin.. öyle bir yok sayarım ki varlığını sorgularsın..

Tek sıkıntı, yapsam mı? Yapmasam mı?


8 yorum:

  1. Makalenize ben insan Psikoloji'si diyorum... Boş verin su akar yolunu bulur sabır iyidir zaman ise ilaç..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsunuz..Boşvermek en güzeli, tabi yapabilene..

      Sil
  2. Olur olur bu hayatta her şey olur. Sabır insan'ların sınavıdır bir nevi.

    YanıtlaSil
  3. duygularınızı dile getirmişsiniz samimice ne güzel keyifle okudum

    YanıtlaSil
  4. Gittiği yere kadar sabredin. Çok akıcı bir yazıydı. Kaleminize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler,

      Sil