6 Mart 2013 Çarşamba

Yazmak öfke içeren bir eylemdir.


Benim için yazmak genelde öfkeli zamanlarda gerçekleşen bir eylemdir. Öfkem o kadar büyüktür ki ancak yazarak hafiflerim. Yazmak kurtarıcımdır çoğu zaman. Bir yunus misali dipten alır ve su yüzüne çıkarır. Bazende bir çöpçü balığı gibi diplerde dolanırken bana arkadaşlık eder.  

Ne zaman, nasıl başladım yazmaya hatırlamıyorum. Hatırladığım yazmayı öğrenmeden önce çizerek yazdığımı iddia etmemdi. Hayal gücüm her zaman sınırsızdı. Görünmeyen arkadaşlar üretmekte zorlanmazdım. Kendime benzer insanlar hayal eder onlarla konuşur, güya oyunlar oynardım. Bunu öyle abartırdım ki boş olan koltukta arkadaşımın oturduğunu söyleyerek evdeki kimseyi oturtmazdım. Bu ilginç tavırlarımı önceleri delirdiğime yorsalar da , hayal gücümün ne kadar da geniş olduğunu sonradan anlamışlardı. Bazen düşünüyorum da keşke hep hayali arkadaşlarım olsaydı. 

Gerçekler acıttığında bir başka sığınak hayallerim oldu. İnsan zihninin sınırları olmadığını da yine küçükken keşfettim. Odada otururken birden deniz kenarına gidebiliyor, denize giriyor, kumdan kaleler yapıyordum. Çok canım sıkıldığında hiç bilmediğim bir ülkenin bilmediğim sokaklarında yürüyüp ferahlama imkanına sahip olduğumu da o zamanlarda öğrenmiştim. İnsan yoluna öğrendiklerini uygulayarak devam edemiyor çoğu zaman. Hayatına insanlar dahil oluyor. İşte ne oluyorsa ondan sonra oluyor. 

İnsanlar....

İnsanın dahil olduğu her şey karmaşık bir hal alıyor. Etrafın kalabalıklaştıkça içsel yalnızlığın artıyor. Yalnızlığın öfkeni, öfken yazmayı tetikliyor. 
Böylece yazmak bazen öfke barındıran bir eylem olmaktan öteye gidemiyor.



4 yorum:

  1. Tuhaf oldum okuyunca. Sanki yazı bize;Değmeğeceğini bile bile yazmak;Harflere işkence etmektir ve sizin yüzünüzden hıncımı kelimelerden alıyorum. Ve çok çaresizim,yazmasam çatlayacağım yazsam laf-ı-güzaf.............Der gibisiniz. İnanın değil. Pazar yerinde altın satılmaz fakat bir şekilde pazara düşmüşse Bir sarraf uğradığında bilinir kıymeti.
    Ve Nasılki: çirkinin azı yoksa Güzel olanında çoğu olmaz,Cevhere ulaşmak emekle,çöpe bulaşmak gezmekle mümkün. Hadi kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok hoşuma gitti. Sanki sizde yazıma öfkelenip yazmışsınız gibi ama gerçekten çok hoş..Yorumunuz umut ve ilham verdi teşekkür ederim. Sevgiler,

      Sil
  2. aslında o hayal gücü muhteşemmiş ve kurduğun hayaller harika bu yaratıcılığının çok güzel olduğunun bir göstergesi kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne muhteşemdir öyle ki bazen gerçek miydi yoksa hayal mi diye karıştırdığım bile olur :)

      Sil